Jak ćwiczyć przed wyjazdem na narty?

Jeśli planujesz wypad na narty, konieczne jest wykonanie tzw. suchej zaprawy. Na czym ona polega? Trzeba pamiętać o tym, że nawet najlepszy sprzęt narciarski nie uchroni nas przed kontuzją. Wiele osób na co dzień ma siedzący tryb pracy, spędza godziny przy biurku. Wtedy konieczna jest poprawa kondycji. Zwykłe spacery nie wystarczą, trzeba wykonać odpowiedni trening. Wystarczy prosta gimnastyka ok. 3-4 razy w tygodniu. Każdy narciarz wie, że kilka dni nie wystarczy. Przygotowania rozpoczynamy już na kilka tygodni przed wyjazdem na narty. Odpowiedni trening przed wyjazdem narciarskim to jedyny sposób na to, aby skutecznie poprawić ogólną kondycję. Ćwiczenia pozwolą nam także na uniknięcie poważnych urazów czy nadwyrężeń mięśni. Jak wiadomo, o te wcale nie jest trudno na stoku. Poza sezonem narciarskim możemy trenować naszą kondycję. Wszak kilka dni narciarskiego szaleństwa to naprawdę spore wyzwanie dla organizmu. Sucha zaprawa pozwoli nam stuprocentowo korzystać z zalet nart!

Spis treści:

  • Jak przygotować się do wyjazdu narciarskiego?
  • Odpowiednie przygotowania do sezonu narciarskiego

Z wpisu dowiesz się, jakie ćwiczenia wykonywać, aby zminimalizować ryzyko kontuzji na stoku i odpowiednio przygotować się do szaleństw.

Jak przygotować się do wyjazdu narciarskiego?

Odpowiedni trening, który pozwoli nam na przygotowanie się do narciarskiego wyjazdu, rozpoczynamy co najmniej 6-8 tygodni przed sezonem. Chodzi o poprawę ogólnej wydolności organizmu i oczywiście o wzmocnienie mięśni. Kluczowe znaczenie mają mięśnie czworogłowe ud i przywodziciele ud, które są najbardziej obciążone podczas jazdy. Trenujemy dodatkowo mięśnie grzbietu, brzucha, a także uelastyczniamy stawy.

Po pierwsze, stawiamy na trening o charakterze wytrzymałościowym. W tym celu możemy zdecydować się na marsz na bieżni, jazdę na stacjonarnym rowerze, marszobiegi, aerobik. Trening powinien trwać ok. 40 minut. Wysiłek ten będzie idealnym wstępem do głównego treningu wzmacniającego, który będzie się skupiał na poszczególnych grupach mięśni. Po każdym treningu koniecznie wykonujemy rozciąganie.

Na ok. 10 dni przed wyjazdem rezygnujemy z intensywnego treningu. Musimy dać odpocząć mięśniom. Koncentrujemy się wtedy na rozciąganiu, które pomoże nam utrzymać sprężystość stawów.

Odpowiednie przygotowania do sezonu narciarskiego

Jazda na nartach jest doskonałym sposobem na to, aby wyrzeźbić sylwetkę. Podczas jazdy najbardziej pracują mięśnie nóg oraz pośladków. To dobry sposób na to, aby pozostać w dobrej formie zimą lub pozbyć się zbędnych kilogramów. Podczas szaleństw na stoku gubimy nawet 510 kcal na godzinę.

Oczywiście nie zapominamy o rozgrzewce zanim przypniemy narty! Organizm musi być przygotowany do wysiłku. Wykonujemy kilka przysiadów oraz skłonów, następnie krążenia biodrami. Truchtamy w miejscu, robimy wymachy rąk. Warto od czasu do czasu zrezygnować z wyciągu na rzecz spaceru pod górę. To dobry trening kolan, na którym zyskują także nasze uda. Dzięki temu unikamy także kolejek.

Polecane wpisy
pierwszy-wyjazd-na-narty-gdziegdzie-na-narty-z-dzieckiem